top of page

 

למד את הסימפטומים של כולסטרול גבוה ומדוע כדאי להוריד אותו?

כולסטרול הוא סוג של שומן שמסתובב בדם שלך. זה חשוב כי זה עוזר לגוף לייצר הורמונים וויטמין D, וזה חלק חיוני של ממברנות התא. זה יכול להיות גם אינדיקטור למחלת לב, אז כדאי לדעת את הסימפטומים של כולסטרול גבוה ומדוע כדאי להוריד אותו.

כולסטרול הוא סוג של שומן שנמצא בכל התאים ונוזלי הגוף. זה גם אחד מהרכיבים התזונתיים החשובים ביותר לגוף שלך. כולסטרול עוזר לייצור קרומי תאים, הורמונים וויטמין D. הוא גם עוזר ליצור חומצות מרה וחומרים אחרים המסייעים לעיכול.

ניתן לבדוק את רמות הכולסטרול בדם באמצעות בדיקת דם פשוטה במשרד הרופא או באמצעות ערכות בדיקה ביתיות. כולסטרול גבוה עלול להוביל למחלות לב, שבץ מוחי, השמנת יתר וסוכרת אם לא בודקים זאת.

הדרך היחידה להוריד את הכולסטרול היא על ידי שינוי התזונה, ופעילות גופנית

הקדמה: מהו כולסטרול, מאיפה הוא מגיע ואיך תדעו אם יש לכם יותר מדי?

כולסטרול הוא חומר שומני שמסתובב בדם. הוא מיוצר על ידי הכבד וניתן למצוא אותו גם במזונות מסוימים.

כולסטרול חשוב לתפקודים רבים בגוף, כולל צמיחה, תיקון תאים וייצור הורמונים. אם מצטבר יותר מדי כולסטרול על דפנות העורקים, זה יכול לגרום להם להצר ולהתקשות. זה יכול להוביל למחלות לב או שבץ.

ישנם שני סוגים של כולסטרול: LDL (ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה) ו-HDL (ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה). LDL נושאת כולסטרול מהכבד לחלקים אחרים בגוף ואילו HDL מסיר עודפי כולסטרול מרקמות אלו ומחזיר אותו לכבד לצורך מיחזור או הסרה מהגוף.

מהו כולסטרול?

כולסטרול הוא שומן שנמצא בדם. זה יכול להימצא גם במזונות שאנו אוכלים. כולסטרול עוזר לגופנו לפעול כראוי והוא יכול לשמש גם לייצור הורמונים מסוימים.

מאיפה מגיע הכולסטרול?

הגוף מייצר מעט כולסטרול, אבל אנחנו מקבלים אותו גם דרך מזון כמו חלמונים, בשר ומוצרי חלב. מזונות עשירים בשומן רווי הם לרוב גם גבוהים בכולסטרול.

איך תדע אם יש לך יותר מדי?

אם סך הכולסטרול ה"רע" (LDL) שלך עולה על 160 מ"ג/ד"ל או הכולסטרול ה-HDL (הטוב) שלך יורד מתחת ל-40 מ"ג/ד"ל, אז אולי תרצה לדבר עם הרופא שלך על הפחתת הסיכון למחלות לב על ידי שינוי

המזונות הטובים ביותר להורדת כולסטרול באופן טבעי

כולסטרול הוא חומר שומני שעלול להצטבר בדם, מה שמוביל למחלות לב.

ישנן דרכים רבות להורדת כולסטרול באופן טבעי, אך כמה מהדרכים הפופולריות ביותר הן על ידי ירידה במשקל ואכילת תזונה בריאה.

תזונה בריאה היא כזו שיש בה הרבה פירות וירקות תוך הגבלת בשר אדום, סוכר, מלח ומזונות מעובדים. אכילת מזונות אלו יכולה לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול וכן סיכונים בריאותיים אחרים כגון מחלות לב וסוכרת.

המזונות הטובים ביותר להורדת כולסטרול באופן טבעי הם אלו המכילים סיבים מסיסים. סיבים מסיסים נמצאים בשיבולת שועל, תפוחים, שעועית, שעורה ופסיליום.

כמה מזונות טובים אחרים ליתר לחץ דם הם שמן זית, אגוזים ואבוקדו. כל אלו הם שומנים בריאים שיכולים לעזור להוריד את לחץ הדם ולהפחית את הסיכון להתקף לב או שבץ.

דרכים טבעיות לסייע במניעת כולסטרול גבוה בעתיד

ישנן מספר דרכים להורדת כולסטרול באופן טבעי. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שכולסטרול גבוה הוא מצב כרוני והדרך הטובה ביותר להתמודד איתו היא על ידי נקיטת אמצעי מניעה.

ישנן דרכים שונות להפחתת כולסטרול, החל משינויי תזונה והתאמת אורח חיים, ועד לתרופות או ניתוחים. אך על מנת שטיפולים טבעיים אלו יהיו יעילים, צריכה להיות מחויבות מצד המטופל.

ישנן דרכים רבות להורדת כולסטרול באופן טבעי. אחת הדרכים הטובות ביותר היא לצמצם בצריכת מוצרים מהחי. זה יעזור להוריד את רמות הכולסטרול שלך ולהפחית את הסיכון שלך למחלות לב.

bottom of page